Flyinge!

Nu ska ni få en rapport från tävlingarna i Flyinge :)
 
På tisdagen gick omgång 1. Där gick de 12 främsta direkt till finalen. Jag fck tampas med nerver som jag aldrig träffat på förut vilka även smittade av sig till Sillen. Detta gjorde att vår första start inte alls blev en av de bästa. Han höll sig på mattan och klarade miljön bra men visade inte sina fina gångarter. Resultatet blev 71,4% och vi hamnade på en 20:e plats vilke inte räckte till en finalplats.
 
På onsdagen gick då omgång 2 där vi fick ytterligare en chans för att ta oss till finalen. Denna gång gick endast de 4 främsta till finalen. Jag var inte lika nervös och jag fick Sillen att visa upp lite mer utav sina gångarter. Dock inte alls som han faktiskt kan. Resultatet 73,2% räckte till en 2:a placering vilket även medförde en finalplats. Målet var uppnått! Vi var så nöjd att ha tagit oss till final! Nu var allt annat än sist i finalen en bonus :)
 
På finaldage, lördagen, var jag inte alls nervös. Målet var ju redan uppnått. Nu var det bara att "tuta och köra" och göra så bra ifrån oss som möjligt. Och så bra det gick! Travprogrammet flöt på mycket bra. Den ökade skritten blev hyfsad men den samlade var betydligt bättre. Galoppen blev lite flack och hastig men kändes okej ändå. Alla galoppombytena satt. Sedan kom domarkommentarerna från den tyske internationelle domaren Dieter Schüle. Vi fick mycket beröm och konstruktiv kritik! Traven belönades med 8,5 (!), skritten 7,5, galoppen 7,0, lösgjordhten 8,2 och allmänna intrycket 7,9. Jag ble så tagen utav alla fina ord från domaren att jag fullkomligt bröt ihop när jag lämnade banan. All press släppte och jag kände att vi faktiskt hade gjort en riktigt bra ritt. Resultatet blev 78,2 och det räckte till en 5:e, och sistaplacering, i det öppna championatet samt till en 3:e placering i Breeders Trophy! Helt fantastiskt!
 
Detta är den största framgång jag gjort och jag är så otroligt nöjd både med Sillen och med mig själv!
Jag vill även passa på att tacka för alla gratulationer och lyckoönskningar! (När jag kom till bilen och kollade min mobil direkt efter ritten hade jag fått 11 sms. Behöver jag säga att det kom några fler när den slutgiltiga resultatlistan kom... )
 
 
 
 
Sillens söta boxgrannar, Lotte med 5 månader gamla sonen Kalle.
 
Söta Kalle!!!
 
Fix och fej för att få Sillen fin.
 
De fina rosetterna.
 
Nu går jag istället och funderar på om jag ska åka ner till Skåne igen i mitten utav november för att rida MsvB-finalen som jag kvalat till.... Det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till superfina resultat!

2012-10-16 @ 20:30:14
URL: http://www.flashride.se
Postat av: Sofie

Wow vilken fin ritt! Så kul att det höll hela vägen fram också!

2012-10-22 @ 11:18:46
URL: http://sofieanderssondressyr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Husdjur billigaste webbhotellen